عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 25 مرداد 1395
بازدید : 351
نویسنده : طباطبائی
تاریخ : دو شنبه 14 مرداد 1398
بازدید : 334
نویسنده : طباطبائی
تاریخ : جمعه 13 ارديبهشت 1395
بازدید : 434
نویسنده : طباطبائی

  

  

برای مشاهده تصاویرزیبا از شهر جندق به اولین سایت رسمی جندق مراجعه نمایید.

jandaghtv.ir



:: موضوعات مرتبط: جندق , ,
:: برچسب‌ها: عکسجندق , مناظرطبیعی , jandagh , jandaghtv , jandaghimage , ,
تاریخ : سه شنبه 10 ارديبهشت 1395
بازدید : 498
نویسنده : طباطبائی

                            

مرحوم حاج سید علی اصغر آل محمد (آقای مدیر)
مرحوم حاج سید علی اصغر آل محمد مشهور به مدیر در ماه صفر سال 1340 هجری قمری در روستای اردیب متولد شده است. پدر ایشان میرزا عبدالحسین از سادات طباطبایی جندق فرزند مرحوم سید محمد سیف السادات بوده و مادر ایشان از اهالی روستای اردیب بوده است.ایشان در سن سه سالگی بهمراه مادر از اردیب به جندق مهاجرت کرده و بقیه عمر را عموما در جندق زیسته است. ایشان در سن شش سالگی روخوانی قرآن را نزد مادر بزرگ خود یادگرفته و سپس دوران مکتب را نزد مرحوم میرزا عبدالحسین بن سید علی (ازسادات طباطبایی جندق) شروع کرده و بعد نزد مرحوم میرزا باقر بن میرزا سید محمد بن آقا سید محمد باقرجندقی(دایی مرحوم سیف السادات) ادامه داده و بعد از ایشان نزد مرحوم میرزا غلامرضای نایینی خواندن و نوشتن و خط نستعلیق و حساب سیاق و مقدمات زبان عربی (نصاب الصبیان) وبرخی از کتب بزرگان دین اعلی الله مقامهم را آموزش دیده است. در سال 1312 هجری شمسی با دستور پوشیدن لباسهای فرنگی توسط رضا شاه برای مردان مرحوم میرزا غلامرضا از جندق مهاجرت کرده و پس از او فرزندش مرحوم حاج میرزا علی محمد مشیری ادامه تدریس و آموزش دروس حساب و هندسه و برخی کتب جدید را عهده دار شده است. بعد از آن مرحوم مدیر به طهران رفته و در منزل عمویش مرحوم میرزا محمد باقر واعظ جندقی سکونت گزیده و مشغول تحصیل دروس روز شده و با امتحانهای دوره ای در طی دو سال موفق به گذراندن دوره سه ساله اول دبیرستان شده و بعد به جندق مراجعت نموده است و به تشویق دایی پدرش مرحوم میرزا علی محمد طباطبایی دبستان ملی جندق را بنیان گذارده است و این امر در سال 1316 هجری شمسی بوده که دفتر ثبت نام ایشان هنوز موجود است.دبستان ملی جندق در شروع کار با هزینه بسیار مختصری که از دانش آموزان گرفته میشده اداره شده و از اولین شاگردان آن مرحوم میرزا عبدالحسین باقری بوده است و بسیاری از پیرمردان امروز جندق در این دبستان تحصیل نموده اند.این دبستان در سال 1323 دولتی شده و نام مرحوم صفایی جندقی فرزند شاعر معروف یغمای جندقی زینت بخش تابلو دبستان گردیده و دبستان جندق بنام دبستان دولتی صفایی جندق نامگذاری....


:: موضوعات مرتبط: جندق , ,
:: برچسب‌ها: مرحوممدیر , مدیرجندق , آلمحمدجندق , jandagh , جندقتیوی , jandaghtv ,
تاریخ : جمعه 23 فروردين 1399
بازدید : 486
نویسنده : طباطبائی

  معرفي شهر جندق(شهري در دل كوير ايران)

شهر جندق در حاشیه دشت کویر مرکزی ایران .این شهر دارای نزدیک به هفت هزار نفر جمعیت است. این خطه دارای مردمی خونگرم ، مهمان نواز و زحمتکش که خاص مردم کویر نشین است می باشد.

قدمت شهر جندق بر اساس آثار باقیمانده ازادوار گذشته نزدیک به 2000 سال بر می گردد. شهری که در حاشیه مسیر جاده معروف ابریشم قرار  و همانطور که از نامش برمی آید (جندق ادغام شده جنب دق یعنی حاشیه کویر و زمین صاف) بعنوان بندرگاه کویر/استراحتگاه کاروانهای عبوری بوده است.از جمله آثار باقیمانده می توان دژ اردبیل و یا قلعه انوشیروان ساسانی را نام برد که جزء معدود قلعه های مانده ازقبل از اسلام در ایران می باشد. ولی بدلیل عدم رسیدگی در گذشته و همچنین تخریب مقداری از آن در زمان رضا خان این قلعه رو به نابودی است و شاید تنها قلعه باستانی است که هنوز دارای ساکنانی است. از دیگر آثار باستانی جندق مسجد جامع است که در قلب همین قلعه جا دارد و دارای گنبد کوچک آجری با طرح حصیری می باشد و مشخص نیست در چه دوره ای ساخته شده است ولی زیلوهای تاریخدار مسجد گواه از سال 960 هجری است.از دیگر آثار جندق صفه نیزه گاه است که بر فراز تپه های مزرعه ای با ایوان گنبدی و دیوارهای گاهگلی واقع شده که زیارتگاهی برای مردم است زیرا شنیده شده که روزی در این مکان امام زمان (عج) را زیارت کرده اند. سیاحان بسیاری از این شهر عبور کرده اند که در آثار و کتب خود درباره این شهر نوشته اند که بعضی جندق را بعنوان بهشتی در حاشیه کویر نام برده اند. از جمله ناصر خسرو در سفر نامه ، حمد ا. . . مستوفی در تزهه القلوب ، مقدسی در احسن التقاسیم . همچنین کتاب بر ساحل کویر نمک نوشته استاد حکمت یغمایی را می توان از منابع قوی برای محققان نام برد.

از مشاهیر جندق می توان از شاعر مرثیه سرای معروف ابوالحسن یغمایی (يغما) نام برد که منزل مسکونی زیبا و منحصر بفرد او در قلعه جندق یکی از آثار تاریخی محسوب می شود.

حدیث بساط در کتاب حدیقه الشیعه تالیف فقیه ربانی و دانشمند بزرگ شیعه احمد ابن محمد معروف به مقدس اردبیلی چاپ انتشارات علمیه اسلامیه در صفحات 381 الی 384:

"بشنوید وبدانیدکه به هدیه آوردند از برای رسول خدا بساطی که از ابریشم بود از جانب مشرق از دهی که آنرا جندق گویند.

مردم سخت کوش جندق با فرهنگ غنی اسلامی و مذهبی با ساده زیستی زندگی می گذرانند و از نظر اقتصادی با درآمد کمی از محل کوره های آجرپزی و کشاورزی و بافت فرشهای نفیس نایینی امرار معاش می کنند. محصولات کشاورزی جندق به لحاظ خاک خوب از مرغوبیت خاصی برخوردار است ولی متاسفانه بعلت آب کم مقدار آن زیاد نیست. از معروفترین آنها سیر ، زعفران ، نعنا خشک ، انار و ... می باشد.

منتظر نظر شما عزيزان هستم.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درمورد شهرجندق

به سایت جنــــــــــــدق تیــــــــــــــوی به آدرس

 jandaghtv.ir مراجعــــــــه نماییـــــــد

 



:: موضوعات مرتبط: جندق , ,
:: برچسب‌ها: جندق , جندقتیوی , jandagh , jandaghtv ,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

به وبلاگ جنــدق تی وی خوش آمــدید. *اولین وجامع ترین پایگــاه اطلاع رسانی رسمی جَندَق در تهــران*برای کسب اطلاعات بیشتربهwww.jandaghtv.irمراجعه نمایید.متشکرم.

نظر شما راجع به جندق tvچيست...

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 57
بازدید ماه : 55
بازدید کل : 25752
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com